Selasa, 7 Jun 2016

PENGALAMAN INTERVIEW KOS SENI TARI DI UM


Assalamualaikum semua..

ada masa lapang nii cik panda nak story kat korang pasal iv kos seni tari kat UM la..
actually ni pengalaman sahabat panda sorang nii..
xkan la cik panda plak kan nk pegi menari.. 
badan keras gini.. hahaha..

ni lah pengalaman yang sahabat panda tu story..
semua cerita ni dy yg bgtau.. panda salin je.. xde yg tambah2 k.. huhu



memula datang. saya datang awal. so tunggu la dalam satu jam pastu baru masuk. awak tahu dengan xde papan tandanya.. haishhh kene lah cari kat mne,, pastu pusing punya pusing..
akhirnya jumpe tempat iv tu..
pastu daftar masuk lah dewan tuk taklimat dengan Ketua Falkuti..
pastu habis je taklimat. Ibu bapak kene lah keluar dari dewan sbb kami nak ambik ujian bertulis.. kitorang ada 3 degree tau.. muzik, drama dengan tari..
pastu mula lah glabah sbb nak ujian bertulis.. almaklomlah.. saya ni xpakar tau dalam Tarian.. pastu dalam otak dok terbayang soalan yang gile2 seni tarinye soalan..
so cuak Gila lahh.. sbb dalam otak NOTHING!!!! hahahha
pastu dorang edar soalan.. pap!
alahaiii soalan.. geram je aku tengok. bagai nak mati aku glabah itik soalan dia just "terangkan satu Tarian yang anda tahu dan mengapakah anda memilih program ini?"
500 patah perkataan.. hahahahah
apa lagii.. hambik kau aku goreng arhhh..
Tulis pasal Tarian Zapin

IV dekat atas pentas
pastu dah habis jaa bertulis terus masok sesi kedua.. IV
okeyy ni glabah gile nak mampos..
sbb IV dalam English
English dalam seni agak susah..
jadi paham2 je lahh...
Dia bawak g ruang menunggu.. so, masuk2 bilik cermin.. hahahahaha.. 
Bilik paling saya xsuka.. sbb banyak cermin.. hahah
pastu turn saya last..
dan hanya saya seorang sahaja lelaki tuk sesi pagi!!!! Arghhh frass gileeee.. 
Xde member nak gelakk borakk semua.. dah semua bakal student UM tu.. 
mmg professional nak matii.. hahaha
pastu tunggu turn by turn..
last2 nama aku naik.. hahaha..
seramm shitt
pastu kene g lah.. masuk2 je nampak satu kerusi kat tengah. dengan 5 panel interviewers..
hahaha,, mula lah kenalkan diri asal latar belakang so on dalam ENGLISH.. tergagap jugak lahh.. hahha..
pastu soalan pertama nii..
kenapa pilih kos seni tari? ada masa depan ke? tahu x menari bosan? kalau dpat U lain macam mne? Ape kita akan buat dalam seni tari pada masa akan datang? Macam mne kekalkan seni tari  tuk generasi akan datang? Perghhh
ni soalan panel pertama sahajaaaa..
kedua tu sikit2 je tanya..
knp pilih menari? mane tahu pasal menari? pernah menari? pencapaian terbaik dalam menari?
panel ketiga suruh menyanyi..
panel ke empat just tengok ja sebab dia dari Philipin..
saya takot sbb semua lecture UM ade PhD..
so, agak takot sikit lahh..
pastu Alhamdulillah semua dapat jawab dengan jayanya.. Insyaallah Lulus Ameen!!


Lepas habis je IV..
g plak station ketiga.. hahha
UJIBAKAT MENARI!!
okayy ni paling takot..
sbb xready ape2!!
hahah.. dia suruh salin baju.. Panas badan semualahh.. 
pastu tunggu giliran mcm tadi.. tunggu punya tunggu nama saya dipanggil..
Arghhhhh
takot gilee..
pastu masuk je ada 4 panel 6 senior..
Dia pun on lagu, saya joget..
Saya jogek Tarian kereta lembu Melaka.. :XD:   
so joget2 mcm dalam bilik air.. habissssss..
pastu bukan nk tepuk kehape kee.. hashhh.. beria aku joget2..
hahaah

pastu last station pulakkkk..
KELAS MENARI!!
hahaha..
nak tahu saya pikir kelas tarian ni.. Tarian Tradisional je tau..
sbb saya tau tu je.. ahhaha
tetibaa.. masuk lecture lelaki cina.. tinggi hens gile nak mampos saya rasa..
saya dah risauu.. aduhhhh mati laah..
tetiba dia ajar je step.. mudah2 lah step tarian dia..
nak tahu saya joget ap??
tarian ballet weyyyyyy
hahahha..
aku rasa macam aku ni comel sangat masa joget tu.. hahahahah
tapi sumpahh best gileee.. hahah
semangat lah sbb blajar benda baru..
Pastu lepas je kelas tarian selama 1 jam tu.. 
kitaorg diberi taklimat pasal pemilihan mcm mne semua.. pendedahan seni tari semua.. 
kerja apa lepas tu.. nak buat apa lepas tu.. semua lahh.. pastu at the end of the day..

segala benda ala yang seram short ni tamattt..
Fuhh lega gileee..
Dia kata semua sini boleh menari n ade peluang di UM..
perghhh Ameen..
Doa2kan lah saya yee..



semoga boleh jadi rujukan kat korang2 yang nk pegi IV kos seni tari..
samalah2 jugak kita doakan sahabat panda ni dapat belajar di UM dalam Kos Seni Tari..
Semoga dia dapat kejar cita2 dia dan buat apa yang dia mahukan dalam hidup.. 
Semoga berjaya Sahabat.. 
bila dah berjaya jangan lupa Pandamok' nii.. hehehe

^_^

Tiada ulasan :